Wednesday, July 28, 2010

TENSIONNNNNNNNNNNNNNNN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Pagi2 dah spoil mood aku..cilakak tul.. cam biasa la, bas rapidkl tue memang suke buat aku sakit jantung...punye la awal aku kuar, kul 7.15am baru bas tu gerak..wah, aku dah lambat la disebabkan bas tu suke wat hal. kaki aku melangkah laju..nak tercabut kasut aku nie..aku gagahkan jugak..memang dah berdenyut2 kaki aku.rasa nak tumbang je..
sesampai je kat tower 2, masalah lain pula menanti.. aku dengan keadaan yang tercungap2 cube explain kat kakak polis bantuan (PB) yang TEMPORARY PASS aku tak leh scan. leh lak mangkuk tu buat tak tau ngan aku.leh lak dia pas kad tu kat pakcik PB yang bla.. lama gak la aku dok pacak kat depan kaunter lobby tu. tensen jek. aku ngat kad tu dah okay lak, sampai je kat pintu masuk P1 tak leh masuk la pulak..gua dah tensen.. temperature dah naik..mata rasa pedih, berair..ade sesuatu yang bertakung di mata aku.. wa giler punyer bengang, dok la tolak pintu tu sekuat hati beberapa kali..PB yang dok kat meja dalam P1 tu leh wat tak dengar lak.. baru je ngat nak call member..tetibe ade orang nak kuar dari pintu.. so, selamat la aku..masuk je kat P1, wa sangkut lagi beb..kali nie kat muka pintu offices gua, KLCC urusharta. memang takde bayang manusia pun yang masuk atau keluar dari pintu tersebut. Wa makin panas. gua terus lari gi toilet..sesuatu yang dok bertakung tadi, dah tak leh menampung lagi..apa lagi, meleleh la air mata gua yang punye hati metal + jiwang nie.. tak tertahan2..teresak2 aku dok menangis.makin aku dok cover, makin laju dia turun..aku pun capai tepon n terus sms kat kak fiza minta tolong bukak kan pintu tersebut. kak fiza pun bukak la pintu n dia kata nak gi mesra cari makanan. aku nak ikut. tapi b4 tu nak gi simpan beg..masuk2 aku nampak En. Azahari (BOs) dok bersidai kat tempat aku ngan kak Anne yang mana terletaknyer printer di situ.. aku tak pikir apa, trus letak beg atas meja n melulu keluar menuju ke arah kak fiza yang menunggu dengan sabar di sofa buruk. kami pun terus menuju ke mesra.. giler punyer ramai la plak kat kaunter ticket skybrige sampai overload. penat pekerja di situ explain kat visitor ni kata TICKET SOLD OUT!..masih tak paham visitor tu..aku rasa nak pitam je..lalu je kat kawasan tersebut, aku terlanggar tempat hadang laluan, terus terjatuh aku ngan besi2 tu sekali n air botol Mountain Dew yang aku bli tadi. kak fiza terus capai botol air tersebut.. sampai kat muke lif aku makin tak tahan..menangis aku depan kak fiza.. sampailah aku duduk kat workstation aku..berterusan aku menangis..nasib baik stok tisu ade segulung. nak hilangkan ketensenan yang ada di dalam diri ini, aku capai pil2 ubat PANADOL ACTIVFAST, PANADOL COLD & FLU, food supplement BLACKMORES + SEVEN SEAS..sepatutnyer aku amik lepas makan..ni aku dah telan siap2 sebelum makan apa2..bila dah lama aku bertafakur depan pc n air mata aku pun dah reda, baru la leh aku bercerita kat kak fiza..sumenyer dah aku lepaskan.. tapi aku stil nak share ngan u all kenangan pahit aku nie.. for ur info, ni kali ke 2 aku menghadapi perkara yang sama setelah 3 bulan aku jadi macam orang asing kerana memakai  VISITOR PASS.. kalau korang kat tempat aku musti korang pun sakit jiwa. ye la beb, benda simple pun susah sangat nak settle..yang paling aku bengang ngan PB tu la..tak de kerjasama..tak nak keje gi dok umah sepenuh masa..jangan la nak susahkan orang.. kak comel ade lalu kat workstation aku tanye nape aku sedih pagi2 ni..aku cakap aku Selsema..malas nak citer coz mood tak berapa nak elok. so, kak comey sorry sesangat ye..bukan tak nak share problem, saje nak suruh akak baca blog saya..ekeke..tapi saya tak tipu akak tau..memang betul saya selsema pun..okay kak comey..peace..
                        Kemudian, sambung lagi..citer lain lak..bos aku yang dok bersidai tadi rupenyer bercakap psal aku kat kak anne..katanyer filing yang disuruh aku buat tak siap lagi.. hangguk dia.. aku dah bagitau dia seminggu ke dua minggu yang lepas kata FILING DAH SIAP!!!..tinggal 2@3 je lagi dokumen yang belum dapat coz kak anne ngah cari.. aku tak tau la apa masalah dia....yang penting dia memang bermasalah..mula la aku rasa cam nak BERHENTI KERJA je..menyusahkan je keje company besar2 nie..baik keje company kecik jew..tapi nak wat camner.kebanyakkan pengalaman yang aku timba kebanyakkan kat company besar..mungkin jodoh aku kat situ..entah la..so, sekarang dah pukul 11.40am, n perut aku dah lapar..aku melantak mi segera MAMEE cup perencah kari berapi..aku suke Maggie..salah bli la plak..takpe, belasah je la..n the most important thing, aku memang takde mood nak keje ari ni.. MAYBE, aku akan bertahan keje kat sini sampai abis kontrak aku yang 6 bulan nie sampai 8 Oktober 2010..aku dah tak sanggup lagi la..oh..helppppp...

2 comment:

AiZ said...

siannye kt u.. sabar ye.. insyaAllah nanti semua jadi mudah balik

Ct_hAjAr said...

thanks aiz..dugaan kan..nak wat camner..selamat berpose kite ucapkan..

 
Blog Template by Delicious Design Studio